Piruett jobb



En väldigt inbjudande ridbana, där Sune bjöd på ett bra pass idag. 

Efter uppvärmning och lite bytes jobb ( där han kommer igång väldigt bra), gick jag över till lite piruett arbete. Började md att bara hitta en lugn galopprytm på en volt. Emellanåt tig jag tyglarna i en hand och med den andra "duttade" jag med spöt ganska långt ner på innerbak. 

Efter ett tag är galoppen mer energisk och stampig och då kan jag börja med arbetspiruetterna. Jag var hela tiden noga med galoppkvaliten och att hålla lugna luftiga språng ( även om de inte är så jätte luftiga ännu). Sune gjorde ett bra jobb och kändes positiv hela tiden.

Avslutade med traven och skolorna. Som vanligt är vänster svårare, men vi börjar få till det bättre och bättre. Skrittade ut en bit när jag var klar. Det är bra att variera underlag så mkt som möjligt! 
I morgon går han nog vila och i helgen ska Mirre rida honom igen. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0