Roligt att rida

Tänk vad roligt det är att rida! 

Idag red jag ett pass på banan med Sune. Känns som det var ett tag sedan jag red honom nu. Det är ju mest Mirre som ridit på slutet, men jag tycker att det är lika roligt när hon tränar och tävlar med honom. 

Jag började med lite byten, efter uppvärmning. Jag ville känna hur jag "gör", för att kunna hjälpa Mirre ännu mer med bytena. Sune kändes fin och vi gjorde klockrena ner till vartannat. Provade ngn byt-byt också. Det gick helt O.K. 

Efter galoppen avslutade vi med travarbete, skolor på olika linjer. Här var han jätte fin, redan i första travsteget. Han travade med luft, gung och schvung. Han har lite svårare för vänster öppna och sluta, så vi tog de några gånger X-tra och jag tycker att vi hittade ett bra flyt. 

Mirre rider verkligen Sune jätte bra! Hon är mkt noggrannare med skritten än vad jag är och det kände jag idag. :-) Nu var det ju inte bara skritten som var bra, utan hela passet kändes bra. Det är så roligt att se hur de utvecklas tillsammans, Mirre och Sune. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0