Duktig kille

Idag trappade jag upp passet med Sune . Jobbade med samlingen i galoppen och stora arbetspiruetter. Vi har lite att jobba med där, då han gärna samlar sig för mycket och då tappar galoppkvaliten. För att jobba med det red jag in och ur en stor arbetspiruett. Jag vill kunna påverka varje språng. Vi fick till några jätte fina samlade språng , samtidigt som vi vände ngt steg, då gav jag mig med detta. 

Traven har blivit mycket bättre. Tänk att han kan utvecklas fast han är 16 år, snart 17!  I traven är det fram för skänkeln som gäller, mot en låg stadig hand. Även här vill jag kunna påverka framåt i öppnor och slutor, mot en låg stadig ytterhand. Jag försöker verkligen att tänka på att inte ta tillbaka handen, utan använda mera sätet om jag vill stämma av eller samla ngt steg. 

Jag är jätte nöjd med Sune idag. Det är jag alla dagar. Det är så roligt att han fortsätter att utvecklas och blir hela tiden bättre och bättre. Det ska bli så roligt att höra vad Mads tycker om honom och vad Mirre får för tips för framtida träning. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0