På väg hem

Ja, då är vi på väg hem. Har precis stannat i Tönnenbro och ätit och gett Dante vatten. 

Hur gick det då? 
Vi började att berätta hela historien från början. Därefter kände veterinären igenom Dante och satte sedan på honom sensorer på huvud, manke och kors. Dessa lästes sedan av genom höghastighetskameror när vi gick och sprang med Dante i gången. Han böjdes även igenom på alla fyra benen....de kunde inte hitta någonting! Utan det var en ovanligt symmetrisk och fin ponny! 

Vi beslutade ändå att göra ultraljud på hasen, som vi behandlat tidigare. Inget där heller! 

För att gå vidare var det bara ridprov kvar. Efter lite funderande och prat med Åsa, beslutade jag mig för att prova rida honom. Vi hade ju ändå åkt så långt och annars har vi bara funderat på det sen. 

Jag kan säga att jag var ganska så nervös att sitta upp på Dante. Sist jag gjorde det hann jag inte långt innan han drog och skickade av mig.... Nu gick det jätte bra! Jag longerade lite innan och han var liiite spänd från första början, men annars gick det bra. Skrittade och travade i båda varven, utan att han visade några tendenser till att vilja dra iväg. Tvärtom, tyckte veterinären att han såg väldigt fin ut. Provade tom skänkelvikningar i skritt och han satte väl under sig utan problem. 

Detta innebär att vi i morgon åker upp med honom till Janne igen och han får fortsätta sitt arbete med honom. Det har ju gett resultat och nu när vi vet att han inte har ont, utan att det sitter i huvudet, så kan han jobba honom lite hårdare. Vi är övertygad om att Janne fixar det här. Han har redan gjort ett fantastiskt jobb med honom. Vi lastar honom på en minut nu! 

Dante har verkligen skött sig på allra bästa sätt och man kan inte tro att han bara är 4 år! Det känns bra att vi gjorde det här och att det faktiskt gick så bra att rida honom. Det här kommer att bli en kanon ponny så småningom! 

Vattenpaus



Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va härligt att höra!

Svar: Ja, det var skönt! Nu får Janne köra på ett tag till, så att beteendet han har haft försvinner, men det är ju redan mkt bättre!
lizettepadellaro.blogg.se

2015-11-23 @ 16:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0