Jobbar på

Jag fortsätter jobba på med Sune, att han ska svara för skänkeln och bjuda framåt. 

Idag startade han lite segt, men efter att jag varit tydlig några gånger, så avslutade han jätte bra! Tänker mera framåt nu, innan jag samlar och samling innebär ju inte att rida långsamt. Jag vill ha samma energi i samlingen, men mera bärighet så fronten kommer upp ( luftiga steg). 

Red även en övning för piruetterna där jag rider en skrittpiruett och fattar galopp i den och fortsätter vända några steg. I höger varv gjorde Sune några riktigt fina språng. Till vänster var det mycket jobbigare, men fick ändå till det hyfsat. Vi får träna vidare på det där! 


I morgon får nog Sune vila och på måndag blir det jogging och på tisdag ska jag träna för Sussie igen! :-)

Kommentarer
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Det låter svårt, haha..

Svar: Ja, det är inte lätt att rida! :)
lizettepadellaro.blogg.se

2015-10-03 @ 18:43:12
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0