Träningen idag

Klockan 8.30 i morse lastade jag in Sune och for till S-vall för träning med Sussie. 

Efter uppvärmning började vi med galoppen. Sussie tyckte det var skillnad sedan sist, så vi fortsatte med arbetet att kunna göra förändringar. Det som är svårt är att bibehålla samma galopp, vare sig jag rider fram eller samlar. Det gäller att ha koll och vara noga med alla delar. Sune vill gärna sätta ut sitt vänstra bakben ngn centimeter, men det räcker för att han ska tappa bärighet. Detta är ngt jag måste tänka på hela tiden. Jag fick även rida piruetterna som de ligger i Ettan och där skulle jag tänka på att bibehålla galoppen i vändningen. Hellre rida fram ett språng och sen fortsätta vända, än att han stannar upp och häver sig runt. Nöjde oss med det på en gång, eftersom de kändes så bra. 

Efter galoppen tog vi tag i travarbetet. Det gäller samma här, att kunna påverka och förändra i rörelserna. Det som brister även på tävling, är just bärigheten i skolorna. Så, vi jobbade med skolorna som de ligger i Ettan ( öppna på medellinjen-volt-sluta och sluta-volt-öppna på medellinjen). 

Här stötte vi direkt på problem, framför allt i öppnorna. Att det ska vara så svårt! Det hänger så klart ihop med att han inte är riktigt på plats, utan fuskar. När jag väl fick honom i ramen, då gick det mkt bättre. Framför allt sista vänster öppnan vi gjorde, den kändes super , tills jag tappade linjen och vinglade. :) 

Nöjd och glad avslutade vi passet där. Eftersom Sussie såg skillnad sedan sist och tycker att vi är på rätt väg, så fortsätter jag jobbet med att kunna förändra! 

Sune var nöjd att få komma ut i hagen när vi kom hem. 



I eftermiddag ska han agera som den gentleman han är, samt nybörjarhäst. En lite tjej kommer och vill rida lite. I morgon får han vila och på torsdag rider Mirre. Efter det blir det några dagars vila för Sune.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0