Uppvärmning

Ibland när jag bara ska jogga Sune och inte ska rida så länge, som idag, så brukar jag bara rida en " uppvärmning". 

Sune kändes lite trevande från början idag. Inget konstigt med det med tanke på att han vilat några dagar. Efter några varv i trav runt fyrkanten, la jag in övergångar till skritt så att jag skrittade igenom hörnen. Detta gör jag för att han inte ska sladda sig igenom hörnen och gå emot innerskänkeln. Fortsatte jobbet runt fyrkanten varvat med svaga öppnor där jag la in skrittövergångar. 

Efter detta jobb kändes det bättre. Jobbade lite galopp med övergångar till trav, sedan avslutade jag med att skritta av honom efter grusvägen på hårt underlag. 
Arkivbild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0