Fokus på hand och skänkel

Efter att ha sett några bilder från senaste tävlingen som jag och Sune gjorde, måste jag verkligen göra ngt åt min sits! 

Mina tår pekar rakt ut och mina händer går alldeles för ofta för mkt bakåt. Kan ju vara en anledning till att Sune ibland tappar bjudningen inne på banan. Fokus idag låg alltså på att tårna skulle peka framåt och att händerna skulle vara framför sadeln! Inte helt enkelt, men när man tänker på det, så blir det bättre. Att dessutom Sune kändes jätte fin, gör ju inte saken sämre. :) Tänk vad viktigt det är att man sitter rätt, för att hästen ska jobba rätt. Nu ska jag verkligen försöka tänka på detta. 

Här är handen ganska bra, men tårna....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0