Händelserik dag och tävling

Dagen började med att Mirre red ett pass på Dante..... eller hon kom inte så långt. Helt plötsligt, från ingenstans när Mirre skrittat ett halvt varv, så drar Dante järnet och tillslut bockar han av Mirre! Hon flög över staketet och hamnade i diket. Som tur var gick det bra. Jag longerade honom lite och så provade vi igen. Samma sak, trots att jag höll i honom med lina. Han sprang som i panik och tillslut for Mirre igen. Då jobbade jag honom från backen ett tag och han lugnade ner sig. 

Vi har funderat och analyserat och tror att det kan ha varit bettet som nypt honom eller att han fått tungan över bettet. Bettet vi har haft har varit för långt ( köpt nytt idag). Det är inte likt Dante att göra så här och hans reaktion var panikartad. I morgon ska jag tömköra honom, så får vi se hur han beter sig, med kortare bett också. 

På eftermiddagen for vi på tävling med Sune. Min tur idag! :) Jag red en nationell PSG och vi fick drygt 62,3%. Helt O.K ändå med tanke på att han blev lite av och på och vi hade lite småmissar. Stundtals kändes han riktigt fin och vi fick fina kommentarer av domarna. 





I morgon kör vi samma klass igen, men då är det på morgon. Beräknar att åka 7.30 i morgonbitti. 

Kommentarer
Postat av: Anna Johansson

Jättefina bilder! Hoppas ni på något sätt vill vara med på det här: (Kommer snart på hemsidan också)Tävla med din bästa hästbild! Så här går det till: Ta ett kort med häst, ryttare eller ekipage som har anknytning till Ånge Ridklubb. Skriv ut /"framkalla" kortet i form av en papperskopia i valfri storlek, rama in kortet. Skriv namn och telefonnummer på den som tävlar med bilden på baksidan av ramen och lämna in kortet på kontoret på ridklubben eller till Anna Johansson. Lagom till jul utses en vinnare för häst och en för ponny och pris är ett täcke. Bilderna kommer att ställas ut på Ånge Ridklubb och sparas på klubben, dvs ram och bild tillfaller klubben. Du kan lämna in tävlingsbidrag från och med nu och till 10 december.

Svar: Låter jätte kul!
lizettepadellaro.blogg.se

2015-09-07 @ 17:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0