Konsekvent ridning

Jag har säkert sagt det förut, men jag behöver påminna mig själv....ofta, det är super viktigt att vara konsekvent i sin ridning! 

Inspirerad efter att ha sett Jan arbeta med Dante, var jag fokuserad på att vara konsekvent vid dagens pass med Sune. 

Bjudningen framåt är ju A och O i all ridning. Har jag ingen bjudning, finns där inget att stämma av så att han kan bära mera vikt på bakbenen. Det är alltså viktigt att Sune svarar för min skänkel, framåt! 

Jag jobbar med att mina tår ska peta framåt, vilket i sin tur gör att skänkeln inte ligger an hela tiden. Jag "pickar" till och sen bort med skänkeln. Lyssnar han inte direkt så säger jag till lite tuffare. 

Efter dagens konsekventa arbete med detta, blev Sune super fin på slutet! Är väldigt nöjd med dagens pass, både med mig själv och så klart Sune. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0