Otroligt imponerad!!!!

Idag har Jan Persson varit här och hämtat Dante. Vilken hästkarl, jag är otroligt imponerad över hans sätt att arbeta med hästen.

Han började jobba med Dante från marken först, för att hitta " gas och broms". Det var viktigt att Dante gick framåt åt det håll Jan bestämde. Inte backa och köra upp huvudet och gå åt ett annat håll. 

När han gjort det en liten stund och Dante började förstå vad han ville, då närmade de sig  transporten. Man kan säga att Dante hela tiden hade ett val:  - gå in i transporten och få det lugnt eller...
 - backa ur/ inte gå framåt och få det jobbigt. 

Efter ca en timme gick Dante på helt själv. Han backade ut ngn gång och fick då jobba lite, så då valde han själv att gå in och stå kvar! 

Jan tog ändå ut honom ngn gång (Dante ville nästan inte backa ut), för att sedan lasta in honom igen och lugnt kunna stänga bommen bakom honom. Han försökte inte ens att kasta sig bakåt då. 

Jag är så otroligt imponerad över Jan. Nu när jag sett han arbeta med Dante känner jag mig övertygad om att det här blir super bra för Dante och för oss. 

Jag och Mirre kommer att åka upp om ngn vecka för att titta lite när han jobbar med honom. Ska bli jätte spännande! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0