Ridning av grabbarna

Idag fick jag äran att rida Dante, eftersom Mirre är lite öm fortfarande. 

Dante var jätte duktig och jag jobbade mkt övergångar mellan alla gångarter. Han är fortfarande lite vinglig och blir lite av och på i bland, men han lär sig otroligt fort och har redan gjort stora framsteg. Idag fattade han höger galopp direkt, som han haft svårt för tidigare. 

Sune skrittade jag fram ute efter vägen, sedan gick jag in på banan och värmde lite i alla gångarter. Därefter red jag igenom PSG programmet en gång. Det gick helt O.K faktiskt. Inga direkta missar, men lite små saker som kan bli bättre. Jag försökte tänka på att göra små, små variationer hela tiden, så att det inte blir springigt. 

I morgon får båda vila. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0