Tävlings- och tränings funderingar

Nu har jag funderat och resonerat med mig själv angående tävlingar och träningar
 
Jag vill ju fortsätta tävla de klasser jag gör. Inte gå ner i klasserna, när jag ändå håller mig kvar på den här nivån så jag faktiskt får starta svår klass om jag vill. 

Ska jag vara ärlig med mig själv, så har jag inte tränat för någon sedan i våras. ( En gång nu innan tävlingen.) Det betyder ganska mycket att man har någon som tittar på en.  Jag har inte tävlat sedan i början av augusti och före det i april! Jag tycker ändå att vi hållit oss på en O.K nivå ( ca 62%)de senaste starterna, trots missar. Missarna skyller jag helt på mig själv.

Vad ska jag göra då? Jo, jag tror på att fortsätta träningarna för Sussie. Jag var jätte nöjd med hjälpen jag fick av henne sist. Rida mera program, för henne. Hon är ju ändå GP domare, så det är ju perfekt träning för mig. Jag tror absolut att mera programträning kan hjälpa mig att komma till avslappnad ridning även när jag tävlar, eftersom det inte blir så mkt tävlingar heller. Kan jag hitta samma känsla i traven när jag tränar program, så tror jag att det även kommer på tävling. 

Jag måste vara noggrannare när jag rider själv hemma. Fick ju bra "läxa" nu av Sussi, till nästa gång vi ska träna. Jag måste bestämma mig att vi ska banne mig få till det, även på tävling. Utan att för den delen överrida, ska rida som på träning. Jag kan inte begära av varken mig eller Sune att % ska bli högre, så länge vi inte har mer bärighet på tävling.

Det positiva från helgens tävling är ändå, att jag bitvis hade en riktigt bra känsla. Det är bara att jobba vidare på det här, så ska vi nog få till det. Framför allt skolorna i traven och piruetterna måste vi jobba med! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0