April väder

Fy tusan vilket väder det har varit ( är) idag! Det är väl det här som kallas april väder?!


Jag slutade tidigt idag, så jag gjorde klart stallet direkt innan jag tog in Sune för lite tömkörning. Han var inte direkt någon "fan" av vädret idag, lade huvudet på sned och knep med svansen. Jag lät honom värma upp först innan jag fortsatte på gårdagens jobb, samlingen i galoppen. Det är bra att tömköra i bland, för då kan det vara lättare att komma åt dem. 

Sune slappnade av efter ett tag och jobbade på riktigt bra. Avslutade med lite piaff tramp och han var suuuper duktig! 

Efter det tog jag in alla hästarna och det var de väldigt nöjd över. I morgon tänkte jag fortsätta "rida på vågen" från träningen och jobba lite med piruetterna, uppsuttet. Hoppas inte ridbanan är allt för blöt...

Dessutom, håll tummarna för oss i morgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0