Vårkänslor

I dag har det varit underbart väder, man får riktiga vårkänslor. Det är så härligt att hålla på i stallet och rida sånna här kvällar. 

Mirre red Gem både igår och idag. Det var första gången sedan hon fick tänderna fixade och det var verkligen det som störde henne. Idag var hon jätte fin, även om hon tycker Mirre är lite jobbig i bland. ;) De jobbar nu med skänkelvikningar och t.o.m lite svaga öppnor, förutom galoppen då. 


Sune har jag passat på att rida i helgen, för till veckan blir det Mirre som rider honom. De ska ju tävla nästa helg! :)

Idag tyckte jag han var lite tung i handen från början, så det blev mycket övergångar och halvhalter. Det blev bättre mot slutet, även om jag inte var helt nöjd. Även Sune kan ju ha en sämre dag i bland, men man är bortskämd med att han nästan jämt går som tåget. Sen när jag säger att han är tung i handen, då är det egentligen inte så farligt, men han är så himla lätt annars. 


I morgon får han vila, prinsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0