Ridning på Elke

Idag har Mirre börjat skolan, 9:an! Helt otroligt vad tiden går...

Jag är ju ledig en dag i veckan och då brukar jag hjälpa Mirre med hennes ponny. Bra för mig att rida henne, för att kunna hjälpa Mirre vidare på bästa sätt. 

Började jobba Elke på linan med snodden på. Det blev endel galopp och trav-galopp övergångar. Valde sedan att fortsätta ha snodden på, eftersom hon kan vara lite ofokuserad från början. Jag vet inte om den hade så stor verkan för hon jobbar på så fint, så den hängde mest löst. 

Elke vill gärna tappa ut ytterbogen och ytterbak, så jag jobbade med att rida volter och svänga henne ganska rak. Försökte även att ställa henne utåt efter långsidan och flytta lite för ytterskänkeln (det tyckte hon var jobbigt), men hon försöker i allafall! Det är någonting vi måste jobba vidare med. Hon är så rolig att rida! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0