Spöregn och minusgrader

Idag, på självaste lucia dagen har vädret verkligen varit skit! Det har spöregnat och varit minusgrader. Det var som om det regnade is. 


Vi hade planerat att åka till Ånge med Elke ikväll och hoppat, men vi vill inte riskera ngt, så det får förhoppningsvis bli nästa vecka. Det kan nog vara bra att hon får smälta senaste tidens hoppning också. 

I övrigt jobbar Elke på väldigt bra nu och vi åker var och varannan dag ner till lilla ridhuset med henne, varvat med promenader ute. Det märks att de inte rör sig i hagen, för hon har haft lite överskottsenergi. 😊

Även jag har fått äran att rida Elke. Mirre vill att jag ska rida henne ibland för att känna hur hon känns. Det var ett tag sedan sist och jag kan säga att det hänt MASSOR med denna ponny! Jag har ju sett hur fin hon ser ut från backen, men hon är verkligen en fröjd att rida. Mirre har gjort ett jätte bra jobb med henne och det var endast småsaker som jag vill att Mirre ska ha med sig när hon fortsätter att rider och utbildar henne. Jag tror att vi snart kan börja med den förvända galoppen faktiskt.  Tänk, det trodde vi inte för en månad sedan. Nu har vi t.o.m börjat lite med fattningar från skritt! 




Jag rider Elke

Sune då...ja, han är också pigg! Jag försöker hålla igång honom så gott det går här hemma ( med is överallt). Vi var upp till Ånge i helgen, så Mirre kunde rida honom ordentligt. Det gick jätte bra och hon rider honom så bra. Vi åker nog upp med honom till helgen igen. 


Tänk om det kunde komma lite snö ändå...less på det här nu! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0