Vad är detta för vinter?

Jaha, så vaknade man i morse till 4 grader varmt och blåst! Det betyder blankis överallt. Tur alla hästarna har brodd, skulle inte gå utan.

Pumbas ägare var snäll och skrapade ridbana igår, så den blev helt slät. Vi hann aldrig sladda den innan det frös på, så den har varit
knölig. Tyvärr är den ganska isig nu, men jag kunde ändå longera Sune där i morse i skritt och trav. Se länk:

Longering Sune

Elke fick jobba i ridhuset i kväll:

Mirre och Elke

Elke är så himla positiv, så det är inte ett dugg jobbigt att lasta och åka med henne flera gånger i veckan. Dessutom springer hon på transporten! 😊

Man är ju inte direkt bortskämd, men visst önskar jag att vi hade ett eget ridhus i bland. Jag tycker faktiskt att vi kämpar på och gör det ganska bra med att hålla hästarna på den nivån de ändå är. Det är inte så lätt, framför allt när vintrarna är så här.

Nu ser jag faktiskt fördelar också, med att inte ha ridhus;
-hästarna blir vana att ridas ute på olika underlag och i olika väder ( miljötränad).
-tror vi varierar ridningen ganska mkt i och med att vi inte nöter i ridhus varje dag.
-de blir vana att åka transport.
-vi åker till olika ridhus i bland när vi tränar. Inte alltid samma.

MEN så klart, vinner vi några miljoner ngn gång så bygger vi nog ett eget ridhus! 😜😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0