Gem idag

Idag har jag haft nöjet att jobba med Gem. 


Jag började att longera henne med snodd i alla gångarter. Hon behöver ännu lite tid att komma igång och då är det bra att göra det utan ryttare tycker jag. Hon var jätte duktig! Är även bra att jobba på övergångar på det här viset. Hon har framför allt jobbigt med övergången från galopp till trav. Där vill hon gärna fara iväg i " släng trav", men hon gjorde några fina övergångar. 

Efter uppvärmning på lina , satt jag upp och red. Vi jobbade endel på att flytta undan för skänkeln. Hon förstår inte riktigt, men lär sig  fort. Hon har egentligen inte svårt för det. Efter detta jobb blev hon jätte fin i formen och jag kunde rida med en låg och stadig hand där hon tog ett jämt mjukt stöd. Vi jobbar vidare med övergångar; skritt-trav-skritt-halt osv. Hela tiden noga med formen. 

I morgon får hon vila och smälta senaste dagarna, sen jobbar vi vidare. :)


Sune är verkligen förtjust i Gem. Det är inte ofta ngn får äta ur samma hög som honom! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0