Gem och Sune idag

I dag fick Gem följa med till ridhuset i Ånge, för att jobbas på bra underlag. Som vanligt, longerade jag henne lite grann som uppvärmning. Därefter hoppade Mirre upp och red. Vi hade snodden på för att hjälpa och stötta henne i galoppen. Vi fokuserade mest på galoppen idag. 

Gem är så duktig och positiv. Hon försöker hela tiden att göra rätt och blir aldrig sur om det blir lite jobbigt. Film klipp finns på Instagram: @lizettepadellaro 

Sune red jag på ängen när vi kom hem. Han jobbade på bra, men vi blev lite oense när jag skulle rida en skrittpiruett till vänster och fatta galopp ur den, för att vända några språng i (en piruett). Till höger gick det jätte bra och han gjorde så fina språng. Jag fick helt enkelt rida en piruett som vanligt i stället, till vänster. Sune fick lite kortslutning och förstod inte alls vad jag ville ( det var väl lite jobbigt också). 

Avslutade med travarbete. Här tänkte jag snabb passage-trav-passage-trav osv. Oj, vad han travade!!!

I morgon blir det uteritt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0