Linnea träning

I e.m/ kväll har både jag och Mirre tränat för Linnea. Nu har jag suttit på läktaren ett år och tittat på, så nu ville även jag träna. 

Efter uppvärmning började vi med galoppen. Jag berättade för Linnea att jag vill ha hjälp med piruetterna. Först och främst fick jag sätta mycket mera snurr på galoppen. Växla fram och tillbaka till piruettgalopp, fram osv. Något jag verkligen måste jobba med, är att komma ner och sitta i sadeln! Jag glider liksom omkring uppe på. När galoppen kändes bra, gick jag in och vände. I höger varv kändes det riktigt bra.



I vänster varv måste jag ha honom rakare och vända något språng, rida rakt och vända något språng igen. Där vill han gärna välta inåt annars. 

Efter piruetterna checkade vi av bytena, som inte är något problem bara han är riktigt igång. 


Gjorde allt från 4:or ner till 2:or. 


Avslutade med traven, där vi började att växla mellan passage och vanlig trav. I passagen är det viktigt att han inte blir långsam och att han verkligen vinklar in sina bakben. Det tycker Sune är lite jobbigt! ;)


Avslutade med lite piaffjobb och Sune gjorde några riktigt fina tramp och börjar förstå mer och mer vad det handlar om. 


En jätte rolig träning! 

Mirre var med på Gem för första gången. Det gick också jätte bra, även om Gem tyckte att det var lite jobbigt ibland. Speciellt när Mirre kom åt henne och fick henne i ramen. Läs mer på : mirandapadellaro.blogg.se






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0