Tävlingsdag 1

Nu har vi klarat av första tävlingsdagen här i Umeå. 

Vi duschade och gick en promenad med Sune på förmiddagen . Då var han väldigt på tårna och gnäggade åt alla. När jag gick med honom på eftermiddagen var han som vanligt igen.  

Kl 19.03 startade jag min Intermediere I, som dessutom var min årsdebut. Jag hade en jätte bra känsla på framridningen, med en pigg och alert Sune. Detta höll i sig inne på banan och jag är jätte nöjd med Sune och jag tycker faktiskt att jag kom till bra ridning själv. Jag hade kunnat rida bättre i piruetterna och sedan missförstod Sune mig i vänstra travslutan ( dessa rörelser är det kofficient på). Där blev det galopp i stället. Hade även en räknemiss i 3: orna. Trots dessa missar fick vi ihop drygt 61%! 

I morgon är det dax igen. Då hoppas jag på samma känsla men färre missar. Startar 10.39. 

Sune var nyfiken på sin granne

Uppvärmning






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0