Sune och Gem

Idag "packade" vi in hästarna i transporten och for upp till Ånge. De var båda på hugget och små gnabbades i transporten. 

Jag red Gem idag och Mirre red Sune. Testade en graman på Gem idag, som jag satte i sidorna och inte mellan frambenen. Tänkte hjälpa henne lite på vägen i fattningarna. Hon blev lite stressad av den och ville inte riktigt ta stöd i handen, så efter ett tag tog jag av den. Jag jobbade endel med att få henne riktigt eftergiven i vänstersidan och kunde sedan göra fina fattningar utan gramanen. Det är bara att nöta på så kommer det bli bra. Jag tänkte lite öppna efter långsidorna i både trav och galopp, för att få henne att släppa igenom. Testade även ngn skänkelvikning åt båda håll och de kommer hon att ha lätt för med lite mer träning. Jag hade tänkt testa förvänd också, men det glömde jag bort! Vi får ta det på tisdag. :) Hon ger verkligen en fantastisk känsla i traven emellanåt. 

Mirre red som sagt bara Sune idag. De gör årsdebut om tre veckor och tränade idag på program och programdelar. Sune såg jätte fin ut och Mirre rider honom så bra. De avslutade passet med superfina serier, en i vartannat bl.a. 

Som vanligt glömmer jag att knäppa nå kort! Ska försöka komma ihåg det när vi ska upp på tisdag igen. I morgon får hästarna vila. 

Vi har precis tittat på världscup finalen i dressyr, på TVn, så nu är inspirationen på topp. Rätt ekipage vann tycker jag och Tinne var välförtjänt tvåa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0