Inte Mirres bästisar men...

...kanske hästarna kan acceptera korna ändå! 
Elke spanar in kossorna. 

Vi släppte hästarna i lilla sommarhagen till lunch idag och naturligtvis sökte kossorna skydd för regnet även idag. Jag trodde faktiskt att hästarna skulle reagera på ngt viss, men så fel jag hade. De spanade lugnt in varandra och fortsatte sedan att beta.  Härliga framsteg, inte ens Sune brydde sig! 

I övrigt har jag tömkört både Elke och Sune idag. För Elke var det första gången och hon skötte sig jätte bra. Hon tyckte det var lite otäckt första gången jag skulle byta varv, då tömmarna kom över baken, men sen gick det bra. Hon är så otroligt lättlärd! Jösses, vad hon kan trava denna " Donna". Tog ingen galopp, dels för att det var första gången och sen för att det är tungt underlag. 


Sune var kvickare och mer allert idag. Jobbade inte så länge, pga underlaget. Hoppas det torkar upp lite tills Mirre ska rida i morgon. 

Tyvärr börjar våran älskade Moyalie 's ålder ta ut sin rätt och vi måste nu ta ett beslut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0