Tävlingsdag

Idag har jag och Mirre varit i Östersund på tävling. Mirre och Sune startade en Msv B:4. 

Vi testade idag att korta ner framridningen till 30 minuter, plus ca 5 min skritt för hand. Mirre tyckte att det kändes bra och att det räcker. Hur gick tävlingen då? Ja, frågar man Mirre så gick det inte alls bra. Hon vet vad de kan och vad de kan på träning, så hon var rejält besviken efteråt. Jag har lärt mig nu, att det är i sånna situationer bäst att bara låta Mirre vara i fred ett tag och sedan kan vi prata. ( O.b.s, hon låter aldrig sin besvikelse gå ut över hästen, utan klappar alltid om honom). 

Det blev en felridning och endel missar. MEN även mycket som var bra och faktum är att detta var deras bästa resultat hittills i denna klass ( 59%) Det är bara att ta till sig av kritiken och träna vidare. Framför allt träna på att tävla Msv B, så kommer resultaten att komma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0