Värme

I går och idag har det varit runt 18 grader varmt! Det sägs att det ska bli ännu varmare i helgen! 

Mirre har nu ridit två pass på Elke i skritt och trav. (Vi har haft lite för lång sadelgjord, så hon har varit rädd att sadeln inte ska sitta.) Jag tycker att det såg bättre ut redan idag. Elke är väldigt oliksidig, så vi jobbar på att få henne liksidig. Det får ta sin tid, så hon inte får massa träningsvärk. I morgon blir det lite galopp, för nu har vi en kortare gjord till sadeln. :)

Sune kändes jätte fin i kväll. Det var första gången jag red i linne och utan långkalsonger. :) 

Jag har även köpt ledtillskott till Sune, som jag ska testa och se om det gör ngn skillnad. Han var helt fräsch på veterinär undersökningen jag gjorde nyligen, men lite stel i sina leder ( helt normalt för en 17:åring.) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0