Bitch igår, jätte fin idag

Igår red jag Elke. Tog hoppsadeln, men det var svårt att rida i den tycker jag. Elke började jätte fint, men när jag började kräva lite mer ( att hon skulle flytta sig för vänster skänkel), då blev hon skitsur. Hon har svårt med detta och kanske blev det lite för mycket att kräva att hon skulle flytta sig i trav också...Efter att vi haft lite olika åsikter ett tag, så kunde vi ändå avsluta på ett bra sätt. 

Idag tömkörde jag henne och då var hon superduktig! Vi har bestämt att stärka henne i galoppen under tömkörning ett tag och inte ta den uppsuttet ännu. Gjorde några fattningar-övergångar åt båda hållen och nöjde mig sedan, efter ett väldigt lätt pass. 

Hon är så fantastiskt fin och det kommer att bli så bra, även om hon har lite humör damen. ;-)
Se klipp på @mpdressage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0