Fina hästar idag

Idag red vi båda hästarna samtidigt. Mirre red Sune och kände på lite programdelar inför morgondagens start och jag red Elke. 

Jag började att tömköra Elke för att fortsätta stärka henne i galoppen. Hon har redan blivit bättre och idag var faktiskt bästa gången hittills. Galoppen var bra åt båda håll och även övergångarna var bättre. Där brukar hon " tappa" bakbenen, men idag var de med mkt bättre. Jag tömkörde inte så länge och sedan sadlade jag på och red lite. 

Hon var jätte fin även i ridningen. Det man får tänka på är att passa så att inte höger bak sladdar ut i vänster varv. Det gäller att verkligen få " med" sig henne i ridningen, så att hon inte blir sur. Samtidigt som man måste tänja på gränsen ibland...svårt det här med ridning. Framför allt ston! 

Igår löshoppade vi henne. Det tyckte hon var super kul! Finns klipp på våra Insta: @lizettepadellaro och @mpdressage

Nästa gång höjer vi mer, för hon hoppade bara bättre ju högre det blev. ( hoppade inte så högt igår). Det är endast tredje gången hon löshoppade och hon har riktigt fin teknik! 

Ganska fina bakben



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0