Skitpass

Idag vet jag inte vad det va med Sune. Han var ofokuserad och såg spöken på ridbanan!? Jag försökte rida vidare som vanligt, fast han var lite spänd. Bytena fungerade bra, även byt-byt, som han nu verkligen börjar förstå.

När jag sedan skulle jobba lite med arbetspiruetterna, så tyckte jag ingenting fungerade!!! Till höger gick det väl hyfsat, men till vänster tyckte jag inte han tog vänsterskänkeln riktigt. Inget spö hade jag att förstärka hjälpen med heller!!! Jag bad då Mirre, som red Pumba att bryta en kvist åt mig. Hon ställde Pumba mitt på ridbanan och gick och bröt av en kvist, men när Pumba såg vad hon gjorde, då började han gå iväg...ut från ridbanan! Som tur är har han aldrig särskilt bråttom och dessutom fanns det ju gröngräs att äta. Mirre kunde då ta honom och leda tillbaka honom in på banan. 😂

Med ett spö kunde jag hjälpa till att förstärka vänster skänkeln och då blev det annat! Vi avslutade med lite trav där han kändes riktigt fin faktiskt.

Sune blev JÄTTE svettig, men han har mkt päls också. I morgon blir det nog en promenad för att smälta helgens pass. Sen kör vi på igen! 😊 Tänkte passa på att träna nu när underlaget är bra. Tids nog kommer det en period när det nara går att skritta. Dessutom har ju Sune redan haft en återhämtningsperiod på två veckor.

Senare i kväll är det dax för Elke att hoppa igen. Blir roligt att se, som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0