Byt, byt

Idag jobbade jag och Sune med bytena. Han har ganska lätt för de och byter klockrent ner till vartannat. Jag skulle så gärna vilja lära honom att byta i varje, men det blir långt mellan gångerna vi tränar på detta. 

Idag gjorde vi ett försök igen och fick till några byt-byt. Men jösses vad snabb man måste vara. Jag ger alldeles för stora och långsamma hjälper märker jag. Det är ju heller inte helt enkelt att lära Sune, när inte jag själv kan. Har ju helt klart underlättat om jag haft tekniken för det...., men vi gör väl som med allt annat...vi lär oss tillsammans! Det tar lite längre tid, men det gör inget. 

Sune och jag kommer aldrig starta en Grand Prix tillsammans, men jag vill gärna att han ska kunna alla rörelser som ingår. Piaff och passage har han ganska lätt för, om vi bara skulle träna det regelbundet, ffa passagen. Tänk vad häftigt att ha utbildat en häst själv till alla rörelser i GP! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0