Kämpigt först

...men sen blev det mycket bättre. 

Idag var vänster arbetspiruett väldigt jobbig tyckte Sune. Jag vill att han ska behålla galoppkvaliten och samtidigt vända runt. Det ville inte han! Den till höger är mkt bättre, men för att den vänstra ska bli lika bra så måste jag någon gång ställa lite mer krav... Till slut lossnade det och han hade en kvick samlad galopp och vände runt riktigt bra. Då nöjde jag mig med dem för denna gång. 

I stället provade jag att göra några byt-byt och det funkade direkt, på första försöket! Sune fick massor med beröm och en skrittpaus. Sen tänkte jag, jag måste prova igen så det inte bara var en lyckträff. Vi fick till det igen och igen ( även om några försök misslyckades). Det känns som vi äntligen börjar hitta tekniken! Jag märkte ju idag, att när Sune är kvick och riktigt framme för skänkeln, ja då funkar ju det mesta mycket bättre. Enkelt va?! :)

I morgon vilar prinsen och på fredag rider Mirre ett lättare pass inför helgens träning. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0