Promenader och uteritt

I går lördag, red Mirre ut på Pumba, jag promenerade med Elke och även Marco gick med. Pumbas ägare är bortresta, så vi ska skritta honom kommande vecka. Passar ju utmärkt nu när även Elke ska skrittas. 

Idag gick Marco med Pumba och jag red på Elke när vi gick ut. Elke var pigg från början, men hon gör inget utan skrittar bara på väldigt snabbt och lite kort i steget. Vi gick förbi korna, som jag inte ens märkte först, men när de kom springande emot oss då valde jag faktiskt att hoppa av. Inte för att Elke gjorde ngt, utan mest av säkerhets skäl ( vi har ju inte så goda erfarenheter av kor). Korna ställde sig alldeles intill vägen, men Elke hon bara tittade och skrittade glatt förbi. När vi gått förbi en bit så hoppade jag upp igen. 

Pumba har en väldigt bra skritt och har ett väldigt bra övertramp. Elke blir lite kort i steget och hög i nacken, men när hon skrittat ett tag sänkte hon nacken och klev på riktigt bra även hon. Det blir nog bra att hon får stärka sig i skritten, så blir även den bättre. När man rider ut kan man ju också jobba med rakriktningen. Elke vill gärna bli lite slingrig, men jag tänkte hela tiden på att ha henne rakt inunder mig. 

Elke verkar vara en väldigt cool och förståndig ponny. Hon är inte brydd över mkt och får hon bara titta på saken så är hon nöjd. 



Även Sune fick komma ut på promenad idag. Han vilade igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0