Trappar upp

Nu trappar vi upp träningen igen med Elke. Schemat blev lite ändrat, så båda hästarna vilade igår. Idag tömkörde jag först Elke och sedan red jag en stund. Hon blir bättre och bättre i tömkörningen och det är verkligen ett bra komplement. Hon är super fin i traven nu, så idag testade jag några fattningar när jag tömkörde. Hon är pigg och glad och var riktigt duktig. Tror det blir jätte bra att kunna stärka hennes galopp med tömkörningen. Vänstergaloppen är svagare, men jag tycker ändå det gick bättre nu än före vilan ( skrittvila). 

Avslutade med att ta på sadeln och rida lite, i skritt och trav. Testade även att flytta henne för skänkeln i trav och hon var riktigt duktig. Det är lättare undan höger, men hon kämpade väl åt andra hållet också. Hon är så mycket mjukare nu och det går bättre och bättre att kontrollera bogarna även i trav. 

Dessvärre tror jag att sadeln inte ligger så bra längre! Den åker fram. Kan vara att hon faktiskt breddat sig nu. Tror jag ska prova hoppsadeln nästa gång. 


Mirre ska rida programdelar ( Msv a)på Sune,  när hon kommer hem idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0