Morgonpass

Klockan Ă€r 8.45 och jag har ridit Sune och mockat alla boxar! 😊 HĂ€rligt att kunna rida tidigt pĂ„ morgonen. 


Mirre red Sune igĂ„r och jobbade lite med piruetterna. Den vĂ€nstra gĂ„r bra, men den högra fĂ„r hon inte riktigt till. Jag vill gĂ€rna kunna hjĂ€lpa henne, sĂ„ idag vĂ€rmde jag och sedan jobbade jag lite med piruetterna, ffa höger. 

Började med tagen bakdel pĂ„ volt. HĂ€r Ă€r det viktigt att han Ă€r " framme" för innerskĂ€nkeln och att stĂ€llningen Ă€r i ganaschen, sĂ„ han inte blir förböjd. 

DĂ€refter gick jag över till halvpiruetterna. HĂ€r tĂ€nker jag öppna med bakdelen pĂ„ plats, sedan i sjĂ€lva vĂ€ndningen stĂ€mmer jag bara av och leder ut med yttertygeln. Jag tror att Mirre gör lite för mycket och rider lite för fort. DĂ„ slĂ€nger sig Sune runt och tappar balansen. Vi fĂ„r prova igen nĂ€sta gĂ„ng sĂ„ fĂ„r vi se hur det gĂ„r. Att rida piruetter Ă€r inte lĂ€tt! 

Nu vet jag sjĂ€lv hur jag gör och dĂ„ kan jag nog  lĂ€ttare hjĂ€lpa henne. 😊


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0