Krutdurk!

Jääklar vad pigg Elke var idag när jag red henne! 

Mirre har långdag idag och jag slutade tidigt, så vi bestämde att jag skulle rida Elke. Hon har varit ganska pigg när Mirre ridit henne på ängen, men idag var hon som en krutdurk. 😁

När jag hade hoppat upp fick hon syn på ngt, vad vet jag inte, men spänd blev hon. Skrittade runt i åttor och försökte få henne att slappna av och lyssna på mig. 

Efter ett tag kunde jag börja trava och efter ytterligare ett tag kunde jag galoppera. Jag kan tillägga att jag red i djupsnö! Konditionen är det då inge fel på, för hon verkade outtröttlig. 

Hon kunde ändå slappna av och komma lite lägre i formen efter att hon sprungit ett tag i djupsnön. 😜

Elke bockar just inte när hon är pigg, utan det var mer att hon ville springa väldigt fort. Man känner liksom att hon smådrar i bland. 

Nu borde hon vara lite mör i morgon. Då longerar jag henne och sedan är det Jeanna träning i helgen. 
(null)

Bild på Mirre och Elke. Det var ännu mer snö när jag red idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0