Ridit Elke

Blåsten fortsätter men idag är det soligt i allafall, inte så varmt dock.


Idag har jag ridit Elke igen. Red ju henne en gång förra vecka också, då Mirre kände att hon behövde lite hjälp. 

Jag fortsatte med grundarbetet idag, att få bogarna på plats och att få henne ta stöd på yttertygeln och spåra. Elke tyckte det var lite jobbigt emellanåt, men när hon väl är på plats, ger hon en FANTASTIK ridkänsla! 😊 Hon kommer bli så himla fin ( är hon ju nu också) när hon blir starkare och kan bära sig mer. 

Jag tycker hon känns lite stum i handen ibland, så jag tror vi ska byta bett på henne, men det gör vi nog inte förrän efter helgens tävling. 

Tänkte höra med Mirre om jag inte kan få rida henne lite mer nu innan hon ska vila två veckor. Hon behöver ändå fokusera på Sune lite mer nu innan de ska tävla igen. 😜


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0