Kliniken Sune

Igår kväll när jag tog in hästarna såg jag att Sune hade svårt att gå?! Först trodde jag att han hade ont i magen igen, så att det var därför han gick så konstigt...men det visade sig att han fått ett rejält balltramp! 


Jag tvättade rent så gott jag kunde och la om med bandage. Han hade så ont att han inte åt och bara stod och skakade. 

I morse hade han ätit...men hela skenbenet var jämntjockt och han kunde knappt röra sig i boxen. 

Efter rådfrågande med kliniken fick vi tid i eftermiddags och for ner. Veterinären ( två som tittade) tror att det mest troligt är "bara" ett rejält balltramp. De har gipsat för att det ska läka på bästa sätt. Återbesök på torsdag och är han inte bättre då blir det röntgen. Nu har han fått smärtstillande och ska fortsätta få det några dagar, även penicillin. Det ska jag ge själv i sprutform! Fick testa på kliniken och det gick jätte bra! 😊 

Stackarn, han hade så ont att han bara stod och skakade. Har nog aldrig sett honom så påverkad av smärta tidigare. Älskade häst! 💕

Nu hoppas och tror vi att allt går bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0