Kämpigt!

Idag hade Mirre det lite kämpigt med piruetterna. Den vänstra är helt O.K, den högra har hon lite svårare med. Sune sätter ut bakdelen och tappar galoppen. MEN, att rida piruetter är skit svårt! Jag kämpade många år med dessa, då både jag och Sune skulle lära oss. 


Mirre tar så lätt åt sig när det inte går bra och hon tycker då genast att hon  inte kan rida! Oftast är det bara det passet, som hon tycker är skit, sen brukar hon kunna knyta näven och komma igen. 

Just nu känner hon sig lite stressad över Msv A starten på lördag, men herregud, det är hennes andra start i denna klass...någonsin! 

På ett sätt är hennes vilja att göra allt bra, även hennes styrka. För oftast brukar hon knyta näven och komma igen bättre än någonsin. Det är många gånger hon gjort så på tävling och i år har verkligen ridit så jäkla bra! Dessutom har dem ju tagit ett SM kval och jag är övertygad om att de kommer ta det andra också! 

I morgon vilar hästarna och på fredag får de göra ett nytt försök med piruetterna. 😜

Jag red Elke idag igen och nu börjar vi öka kraven lite mer. Idag fick jag verkligen ta igenom ställning och böjningen i vänstersidan, utan att hon ska sätta ut höger bak. Red många vänster diagonalslutor, i skritt för att få igenom detta och efter ett tag blev det mkt bättre. Vänstergaloppen blev superfin efter detta jobb. I galoppen är jag nu noga med att hon inte får lägga sig på och bara ånga på framåt. Jag vill ha henne upp och lätt framtill. Elke kämpade på bra och var riktigt duktig idag. Rider mycket innanför spåret också, för att få henne mellan hjälperna och mera på bakdelen. 


Mirre har köpt nya grimmor till hästarna...med mycket "fluff"! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0