Mörkt och hårt

Nu börjar en tråkig period ute. Det blir mörkt tidigt och det börjar bli hårt i backen.

Idag när jag slutade kl 16, skyndade jag mig hem och longerade Sune på ridbanan, innan det blev för mörkt ute. (Vi har en lampa och har beställt en till, så snart har vi lyse på ridbanan. ) Mirre som har lov nu, hade mockat! 😊

Tyvärr har det börjat frysa på i marken nu, så det blev skritt och trav bara med Sune. Som tur var sladdade Marco banan för ngn dag sedan, så den är ganska slät åtminstone. 

Jag hatar den här tiden på året. Ska det frysa på nu, kan det lika gärna komma snö. Då blir det både ljusare och man kan rida med ngn ordning. Vi får försöka ändå att hålla igång hästarna. Vi har ju det lilla ridhuset att åka till också. 

Mirre ska träna med Sune för Issa på fredag. Nästa vecka tänkte jag boka in en vetcheck på honom. Kanske behöver han ta det lungt då, passar ju bra nu i såfall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0