Vilka fina hästar!

Idag har jag ridit både Sune och Elke. 


Sune känns så himla fräsch, mjuk och pigg. Jag red ett lösgörande pass, med fokus just på lösgjordhet och att han svarade framåt....och det gjorde han, utan sporrar dessutom. 


Fick även rida Elke idag. Där började jag med att mjuka upp henne i sidorna, därefter gav jag henne mer och mer stöd på yttertygeln. Elke kändes jätte fin idag och jobbet vi gör nu börjar ge resultat. Vi jobbar nu med rakriktning, lösgjordhet och fram för skänkeln. 


Det var ett tag sedan jag fick en så bra känsla på Elke från start till slut. Enda gången hon tjurar eller inte går fram riktigt, är när man tar tyglarna i skritt. Där fick jag säga till henne några gånger. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0