Jobb och skola

Nu är vardagen igång på riktigt. Det är jobb och skola, så nu gäller det att planera veckorna. 

Båda hästarna jobbar på och har vilodagar tisdag och torsdag. Idag har jag ridit Sune och Mirre red Elke. Annars har det mest varit tvärtom. 

Med Sune jobbade jag kvartsvändningar på en fyrkant i galopp. I vänster gick det jätte bra, lite jobbigare i höger. Där vill han gärna räta ut sig, antingen fram eller bak. 😊Jag tyckte ändå vi fick till det godkänt till slut. 

Avslutade med lite byten och byten i varje. Jag är ju inte så bra på detta, men fick till tre iaf. Mirre har gjort betydligt fler! 

I morgon är det som sagt vilodag och på fredag är det skodax och ridning. Vi hade även planerat att åka på ett annat ställe och rida Elke, men vi får se vad vi hinner. Annars får det bli nästa vecka. 

Vi planerar att åka på lite olika ställen med Elke och träna program, så att hon ska bli mer avspänd på tävling. Nig för att hon är väldigt okomplicerad att ha med på olika platser, tävlingar o.s.v, men vi tror ändå att det blir ngn liten inre spänning i henne och då bjuder hon inte riktigt till ( som hemma). Hon behöver mer rutin helt enkelt! 

Vi hoppas även att kickandet som varit i galoppen nu är borta. Hon har inte visat ngt hemma sista tiden, ens vid brunst. 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0