Alla ❤dag

Idag är det alla ❤dag och dessutom har Marco namnsdag ❤

Veckorna går så fort och i morgon är det redan torsdag. 

Sune har efter helgens träning, longerats och i går red jag ett lätt pass. Han kändes väldigt pigg och jag kunde inte känna att han var stel eller skulle ha träningsvärk . Idag har han vilat helt. 

Mirre har ridit Elke, som även jag fick känna på i måndags. Mirre tyckte hon kändes kantig och tung i handen. Hon tyckte att hon inte fick ngn koll på henne och att hon inte kändes lösgjord....ja, det var inget som funkade typ. Jag hoppade då upp för att länna lite på henne och jag kan säga att hon känns jättefin! Visst, hon var lite tung, men lättade man av i handen och stämde av med halvhalter så blev hon lätt framtill. Man får ha lite koll på bakdelen så hon inte sladdar, men inga stora saker. 

Jag tror, att Mirre nu blivit så noggrann och duktig i sin ridning, att hon gärna vill att allt ska kännas perfekt. Det är ju faktiskt så, att "ju mer du kan, desto svårare blir det". 

Det är så klart jätte bra att hon är noggrann och det ska hon fortsätta vara, men allt kan inte vara perfekt hela tiden. Inbland får man nöja sig ändå. 

Igår när hon red tyckte hon det kändes bättre. Vi bestämde även att på söndag när det är Issa träning, tar hon med Elke. Jag tror Mirre behöver lite stöd och hjälp i tänket med Elke. Det är ju faktiskt första hästen ( ponnyn) hon utbildar själv och hon gör det så bra. Hon måste bara tro på det själv också . 😊

Man får ju heller inte glömma att Elke faktiskt debuterade på tävlingsbanan i fjol ungefär vid denna tid. Hon gick då inte ens LB. Några månader senare går hon LA på godkända procent! 

Nu är hon mycket starkare och stadigare i allt. Tanken är att hon ska debutera La P:1 i vår och det tror jag inte blir några problem. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0