Strålande sol

I morse var det -25 när jag vaknade! Mitt på dagen var det runt -10, åtminstone i solen. Det har verkligen varit strålande vackert idag. 

Mirre är och spelar fotboll idag, så då rider jag Sune. Mirre och Sune har haft lite problem tillsammans i höger piruetten. De blir helt enkelt ovänner och inget funkar. Jag tror de behöver backa bandet och bara göra det väldigt enkelt, så de hittar tillbaka till varandra igen. 

Idag ville jag testa mig fram för att hjälpa Mirre. Jag bytte sporrar och tog ett spö för att kunna förtydliga vänster skänkel, som varit den han inte riktigt svarat för. 

Red några galoppslutor, som förberedande. Tyckte de var bra. Petade till en gång i höger sluta, för att han skulle komma riktigt åt sidan. 

Gjorde det sen väldigt enkelt. Red in rakt på linjen ( höll bara vänster bak på plats) och hade honom rak i halsen, vände sedan bara runt för vänster skänkeln. Petade till ngn gång så han skulle komma mer åt sidan och runt. Ingen perfekt piruett, men han trampar rätt och jag tror att det blir enklare för Sune. 

Den till vänster går lättare, så den kan man mer "rida i". I morgon rider Mirre Sune igen och jag Elke. Hoppas de kan hitta en bra känsla tillsammans då. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0