Nu räcker det!

Det är ingen hejd på snöandet den här vintern. Nu ska det tydligen komma upp mot 40 cm...till.... det räcker nu! 

Jag och Mirre har nästan precis kommit in från stallet. Mockat och ridit. Inte är det världens roligaste tid nu precis, men det är bara att bita ihop. Tur vi har lampor på ridbanan i allafall, men vi måste nog skotta den igen. 

Jag red Elke i kväll. Det var ett tag sedan sist. Alltid bra för mig att känna på henne, för att kunna hjälpa Mirre på bästa sätt. 

Sist jag red henne fick jag jobba med att få höger bog på plats. Nu var det vänster bog jag fick jobba med. Att kunna ställa, böja igenom vänster sidan. Efter ett tag blev hon mkt bättre. Hon var känslig för skänkeln och gjorde fina fattningar från både skritt och trav. Skrittade även bra, vilket har varit svårt på Elke. Hon går liksom och smyger och trycker mot skänkeln. En sak som jag kände stor skillnad på, var att hon inte sköt över mig på höger sidan i sadeln hela tiden. Idag satt jag mitt över henne hela tiden. Mirre gör ett bra jobb med henne.😊

Sune hade nog kvar lite träningsvärk från i söndags, så Mirre joggade honom i alla gångarter. I går gick jag bara en promenad med honom. En sak vi har märkt med Sune är, att han mår bättre om han får gå ut i hagen ett tag efter han har gjort en träning. Han blir inte alls lika stel och får inte samma träningsvärk då. Tror det är ännu viktigare nu när han faktiskt är 19 år. Tyvärr blev det inte så att han gick ut efter träningen i söndags, men det hade nog varit bättre för honom. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0