Fina ponnysar

Vilken härlig helg det varit! Underbart väder och det ser ut att fortsätta. Jag och Marco var på trav och Takida på Bergsåker i fredags. De var jättebra! 

I morse red Mirre Non. Hon har ridit henne en vecka nu och det har verkligen hänt massor. Tänk efter några veckor till...

Jag filmade också, Mirre ska fixa film och annons i morgon. Håll utkik! 

Eftersom det varit så varmt idag, så tog jag Sune och Elke nu ikväll. Sune fick gå ett till pass på linan. (Imorgon ska jag nog rida honom.) Elke jobbade jag mest galoppen på. Red svaga öppnor, för att stärka henne ytterligare. Därefter jobbade jag galoppen på kvartslinjen. Här kämpade hon på jättebra! Jag ville ha henne rakriktad, samtidigt som jag krävde en lite kortare och kvickare galopp. Vänster är lättare än höger. I höger vill hon lättare falla isär och fara iväg åt olika håll, men hon var duktig och jobbade på riktigt bra. Det är nyttigt att rida innanför spåret, så man inte hakar upp sig på väggarna ( staketet). 

Avslutade med trav, där hon hade en härlig framåtbjudning och sug fram i handen. Jag vet att jag tjatar...men vilken ponny! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0