Uppsvällt öga

I eftermiddag har vi haft Distriktsveterinären här, då Elke var uppsvälld och röd på höger öga när jag kom hem från jobbet. Jag såg i morse att hon var lite irriterad, men inte just ngt svälld då. 

Veterinären kunde konstatera en större repa på hornhinnan och flera små. Troligen har hon fått in ngt skräp och sedan kliat sig så det blivit värre. Nu var det som tur var ingen djupare skada och inget som inte ögondroppar- och salva kan avhjälpa. 

Hon ska alltså ha droppar 2ggr/ dag och salva 3 ggr/ dag. Eftersom dropparna gör att pupillen är stor hela tiden ( inte regleras av ljuset) så ska hon helst ha mörkt åt det skadade ögat. Jag har nu sytt på en lapp på en flughuva, som hon får ha på sig ute i morgon 😊. 

I morgon tänkte jag ändå longera henne lite lätt. Hon fick vila idag. Sune longerade jag idag och i morgon rider Mirre honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0