Blir inte klok på detta!

Elke har nu vilat en vecka med Metacam. Igår var det dax att prova rida igen. 

Mirre red henne och tyckte att traven kändes bättre, men så fort hon skulle fatta vänster galopp, började hon gå på tvären och ville inte alls. I höger varv fattar hon bara vänster galopp hela tiden.

Idag var det min tur att prova henne. I traven känns hon ganska bra, men när jag skulle fatta vänster galopp....lika dant igen. Jag provade då i höger varv, att fatta höger galopp, men hon fattade bara vänster. Tillslut fick hon gå i vänster galopp i höger varv och så gick jag bara över i vänster varv och då gick det! Hon stod emot men galopperade och jag kunde påverka henne. 

I höger varv provade jag alla möjliga olika sätt för att få henne att fatta rätt galopp, men inte! Det enda som funkade i bland, var om jag svängde på en lite volt och typ tippade åt höger samtidigt som jag fattade galopp. Då kunde det gå. När hon väl kommit in i rätt galopp då gick det bra att galoppera. 

Ja, vi blir inte klok på detta! Jag tror ändå ngt stör henne. Varför skulle hon annars, helt plötsligt inte kunna fatta höger galopp??!! Kan det vara ngt höger bak? 

Vi rider i morgon igen och på måndag ringer jag nog kliniken. 

Mirre red Sune samtidigt med mig idag och han så väldigt fin ut! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0