Dålig uppdatering

Jag känner att jag är väldigt dålig på att uppdatera här nu för tiden, men jag vill nog ändå ha kvar bloggen då det är roligt att kunna gå tillbaka och titta vad vi gjort. 

Vi är iallafall inne på våran sista semestervecka nu och det är fantastiskt väder! 30 grader varmt! Vi älskar värmen och njuter😁

Alla hästarna går bra nu. Mirre tävlade Elke på Matfors kvällstävlingarna i tisdags och jag agerade som skrivare i en klass. Elke gick jätte bra och de fick drygt 66% i LBn och blev 3:e placerad. Eftersom Mirre hade en så bra känsla så valde hon att stryka sig i LAn. Klokt tycker jag. Elke har verkligen gått framåt denna säsong. Jag tror hon tagit 9 placeringar sammanlagt bland ponny och storhäst. Min nästa start med henne är planerad i augusti, men vi får se lite vad som händer...

Med Janne börjar det verkligen hända grejor. Mirre gör ett toppenjobb med honom och han är mkt mera lösgjord och jämnare nu. Öppnor och slutor börjar på att sitta. Dessutom tränar vi på med bytena ca två dagar/ vecka och det går jätte bra. Han lär sig så fort, så jag är övertygad om att de kommer bli befäst under vintern. 

Sune då...ja, han hålls igång och Mirre drog till med 11  byten i varje på honom en dag! 😁 Vi siktar på att han ska göra 15 ( som i GP). Han ska få följa med på meeting till Ö-vik i augusti. Det tror jag att han gillar. Mirre kommer starta Msv a där på honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0