Fint väder!

Igår och idag har det varit soligt och varmt igen, härligt! 

I går red jag Elke och hon känns fin, som vanligt. Har ökat kraven lite nu och jobbar mkt med registret i galoppen, enkla byten, öppnor och slutor i trav. 

Idag har jag fått äran att rida Mirres fina Janeiro, Janne. Det är ganska mkt häst att rida med mkt rörelser. Jag jobbade vidare med samma jobb som Issa gjorde i söndags. Högersidan var mkt lättare att få igenom nu, så jag kunde efter ett tag räta upp honom på ytter. Han går och bromsar lite i höger galopp, så där fick jag tänka framåt. I övergångarna vill han gärna räta ut sig, så det jobbade jag ganska mkt med. 

Det är en så fin häst och han kommer bli så fin med mer styrka och jämnhet. 😁

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0