Lagomgång

På söndag är det dax för mig och Elke att tävla igen, samma klasser som sist. 

Igår var jag och Mirre till Matfors. Där bjöd de storhästekipagen som tävlar på middag och vi pratade lite om tävlingar, lagomgångar, priser m.m Jag blev dessutom tillfrågad att rida i första lagomgången som går nu på söndag. Det vill jag så klart göra! 😁Även om det blir lite mera press att rida i lag, men jag sa som det var, att jag vet ju inte om Elke kommer att gå lika bra denna gång som sist?! Så klart hoppas jag det. 

Elke har vilat två x-tar dagar denna vecka, då hon slagit på sig på ena bak vid kronranden. Hon var öm direkt när det hänt, så därför fick hon vila och idag när jag red kändes hon jättefin och jätte pigg! I morgon vilar hon igen och på lördag rider jag lite lätt. 

Janne fick också en x-vilodag idag. Jag såg att han var lite svälld på utsidan av skenan bak i morse. Troligtvis efter ett slag/ smäll. I e.m syntes det ingenting och han är inte halt,men för att vara helt säker och inte riskera ngt så fick han vila. Mirre ska ju tävla honom nästa helg. Då rider hon i andra lagomgången. 

Så, idag red Mirre på Sune. Han är en sån pärla och kan ju allt. De ska bara rida ihop sig lite igen så blir det toppen. Mirre satsar ju på NM med honom i juni uppe i Umeå. 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0